Afbeelding
Foto: Pexels

Wil je meer data vergaren en successen behalen? Kies dan voor enhanced e-commerce

1 oktober 2021 om 15:14 Partnercontent

Ben je (online) ondernemer en heb je een webshop of website met betaalmogelijkheden online gezet? Dan wil je natuurlijk zoveel mogelijk aankopen genereren. Voordat jij je online business succesvol kunt maken, dien je de enhanced e-commerce te kunnen analyseren. De extra inzichten die je hieruit haalt, kun je inzetten om je hele verkoopproces te verbeteren. Op deze pagina lees je allereerst meer over wat enhanced e-commerce inhoudt. Hierna kom je erachter wat de voordelen ervan zijn en kun je een aantal mogelijkheden of voorbeelden doorlezen.

Wat houdt enhanced e-commerce precies in?

Om meer inzicht in je website of webshop te krijgen, dien je Google Analytics te raadplegen. Data verzamelen, analyseren en er daadwerkelijk iets mee doen wordt ook wel enhanced e-commerce genoemd. Wist je dat enhanced ecommerce opzetten niet makkelijk, maar wel mogelijk is? Wanneer je geen expert bent op dit gebied, is het aan te raden om deze werkzaamheden aan een professional uit handen te geven. Op die manier krijg je sneller meer inzicht in je verkoopproces en boek je ook sneller resultaat dan wanneer je er zelf zonder voorkennis naar gaat kijken.

Welke voordelen zitten hieraan verbonden?

Wanneer je enhanced e-commerce voor je website of webshop wil inzetten, leer je op welke manier je segmentatie-, en remarketingmogelijkheden binnen Google Analytics kunt terugvinden. Het is belangrijk dat je leert op welke manier (potentiële) klanten zich gedragen op je website of webshop zodat je hier je digitale media op kunt afstemmen. Funnels die op het gedrag van je website of webshop bezoekers staan afgesteld, halen uiteindelijk meer conversies binnen. Het is belangrijk dat je de checkout op je pagina leert meten, zodat je mogelijke hobbels op de weg kunt verwijderen om je klanten in één keer richting de aankoop van je product of dienst te leiden.

Als je inzichtelijk weet te maken waar een klant afhaakt tijdens het plaatsen van een order, kun je het probleem tackelen en zorg je voor meer omzet en uiteindelijk ook meer winst. Enhanced e-commerce biedt je de mogelijkheid om je website of webshop te personaliseren. Hierdoor kun je de ervaring van de online bezoekers op hen afstellen, zodat de kans groter wordt dat zij je product of dienst aanschaffen.

Hier alvast een aantal voorbeelden van enhanced e-commerce

Is je nog niet helemaal duidelijk wat enhanced e-commerce inhoudt? Dan kun je er vast een beter beeld bij krijgen als je een aantal voorbeelden kunt doorlezen. Google Analytics Merchendise store biedt je de mogelijkheid om met een Google account in inkijkje te krijgen in de Google Merchandise store. Dit helpt je om meer informatie te vergaren rondom de instellingen die Google zelf gebruikt. Je kunt bijvoorbeeld bekijken hoe het aankoopbedrag van de store bezoekers eruitziet. Je kunt een aankoopgedrag rapportage uitdraaien, waardoor je in één klap een totaaloverzicht krijgt met interessante informatie over het aankoopgedrag van de website bezoekers.

Verder kun je ook alvast een checkout funnel rapportage draaien. Hoe meer voorbeelden je bekijkt, des te makkelijker het wordt om de data uit je eigen website of webshop te analyseren.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie