Barnevelder (42) onder invloed rijdt door na aanrijding (update)

13 mei 2009 om 00:00 Nieuws

BARNEVELD/LUNTEREN - Een 42-jarige automobilist uit Barneveld is maandagavond zijn rijbewijs kwijtgeraakt. De man was betrokken bij een aanrijding op de Scharrenburgersteeg en zou direct na het ongeval zijn doorgereden. Tevens zou hij onder invloed van alcohol hebben gereden.

De Barnevelder zou rond 22.20 uur over de Scharrenburgersteeg hebben gereden, waarbij hij op de linker weghelft terecht kwam en in botsing kwam met een tractor met daarachter een aanhangwagen. Na kort onderzoek konden agenten de man aanhouden in zijn woning in Barneveld. Uit ademonderzoek bleek dat hij met een acoholpromillage van 2.29 achter het stuur had gezeten. Dat is bijna vijf keer zoveel als is toegestaan.

De politie heeft dinsdagmiddag via een rectificatie van een eerder bericht gemeld dat ook de tractorbestuurder is doorgereden. Vanmorgen werd gezegd dat het zou gaan om een 27-jarige Barnevelder, maar dat blijkt niet te kloppen. De identiteit van de bestuurder is nog niet bekend.

De politie is op zoek naar getuigen van het ongeval én naar de bestuurder van de tractor. Getuigen kunnen zich melden via 0900-8844. Anoniem melden kan via 0800-7000.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie