Afbeelding
Shutterstock

Linkbuilding verbeteren door middel van backlinks kopen

Partnercontent

De meeste online marketing of linkbuilding specialisten hebben een webshop of dienst waarbij veel je verschillende soorten backlinks kopen kan. De verschillen in backlinks zijn erg groot en uitgebreid. Het is essentieel voor een bedrijf om te weten wat voor diensten er verleent worden, voordat er in zee wordt gegaan met een extern bedrijf. 

In de meeste gevallen leggen de specialisten en externe bedrijven alles tot het detail uit, maar natuurlijk zijn er ook andere gevallen waarbij bedrijven niet de details van de dienstverlening te weten krijgen. Om dit voor een aantal bedrijven te willen verduidelijken, kun je hieronder een paar verschillende soorten SEO-technieken terugvinden. Deze staan gedetailleerd geformuleerd, om er voor te zorgen dat je wat meer informatie krijgt over de techniek.

Content backlinks

Content backlinks is misschien een van de meest toegepaste linkbuilding technieken. Zo maken veel specialisten gebruik van deze soort backlinks. Dit komt omdat content backlinks kopen een van de sterkste backlinks kan opleveren. Ook is backlinks kopen via deze techniek eenvoudig om te doen. Aan de naam van de backlinks te zien, gaat het hier over het plaatsen van content. In dit opzicht wordt content ook wel gezien als een artikel of een blogpost. Zo wordt er specifieke content geschreven over jouw site, bedrijf en/of product/dienst, en wordt in deze content een backlink geplaatst. Deze backlink linkt natuurlijk zoals alle andere backlink technieken door naar jouw website. Vervolgens wordt deze content op een aan jouw bedrijf/product/dienst relevante blog met hoge autoriteitswaardes geplaatst. Wat er dus voor gaat zorgen dat het backlinkprofiel een nieuwe en vooral sterke link erbij krijgt.

Het maken van de waardevolle content op een website

Linkbuilding technieken zorgen er uiteindelijk voor dat er meer verkeer op een website komt. Maar eenmaal aangekomen op de site, wat dan? Backlinks kopen en een goed linkprofiel door middel van linkbuilding zijn zeer essentiële onderdelen in het bereiken van hoge posities in veel zoekmachines, maar hierdoor worden er door bedrijven nog wel eens een ander essentieel onderdeel vergeten. 

Dit is de website zelf. De functies van Google kunnen niet een uiterlijk van een site bekijken. De uiterlijk van een site is puur voor visueel voor de gebruikers van de site. Google kijkt vooral naar de content van de site, en wat er op de vinden valt. Hierbij kan je denken aan onder andere de geschreven webteksten, of foto’s en video’s die op de site te vinden zijn. Ook dit zijn factoren waar veel zoekmachines naar kijken. Het hebben van de waardevolste en relevante content op jouw website, samen met een goed extern en intern linkprofiel, kan een ultieme samenstelling zijn tot de hoogste posities in Google en andere populaire zoekmachines.

advertentie
advertentie