Afbeelding
Greengiving
bvld

Een andere kijk op relatiegeschenken

Maatschappelijk BVLD

BARNEVELD Aan het einde van het jaar komt ook altijd weer de tijd waarin collega’s, medewerkers, relaties en klanten worden bedankt met een gepersonaliseerd relatiegeschenk. Dat kan ook op een duurzame manier. 

Een cadeau waar je lang plezier van hebt en dat bovendien bijdraagt aan een duurzamere wereld. Bij het Barneveldse Greengiving kijken ze iets anders tegen relatiegeschenken aan, zegt oprichter en eigenaar Florus Floor. ‘Al vanaf de start in 2009 zijn we volledig gegaan voor duurzame relatiegeschenken. De focus lag en ligt op cadeaus en giveaways die echt iets toevoegen, minimale milieu-impact hebben en niet na één keer worden weggegooid, zoals veel plastic items die toen in omloop waren.’

Greengiving, dat is gevestigd aan de Plantagelaan, heeft zich de afgelopen dertien jaar flink doorontwikkeld. Het assortiment bestaat inmiddels uit 1300 producten. Allemaal via de website te bestellen. En over duurzaam denken en doen gesproken: Greengiving beschikt over een energieneutraal pand. Vanuit de gedachte dat grondstoffen als gas eindig zijn en dat zelfvoorzienend zijn belangrijk is. Er kwamen dus zonnepanelen en het pand kreeg geen gasaansluiting. 

Greengiving, dat is gevestigd aan de Plantagelaan, heeft zich de afgelopen dertien jaar flink doorontwikkeld. Het assortiment bestaat inmiddels uit 1300 producten. Allemaal via de website te bestellen. En over duurzaam denken en doen gesproken: Greengiving beschikt over een energieneutraal pand. Vanuit de gedachte dat grondstoffen als gas eindig zijn en dat zelfvoorzienend zijn belangrijk is. Er kwamen dus zonnepanelen en het pand kreeg geen gasaansluiting. 

Florus: ‘Onze eigen drukkerij draagt hier ook een duurzaam steentje aan bij. Nu zijn we in staat om een deel van de geschenken zelf te bedrukken en te verwerken. En dat scheelt weer onnodige vervoersbewegingen. Ook
aan de inkoopkant denken we duurzaam. Als je grotere voorraden bestelt, scheelt ook dat weer transportbewegingen. We willen zoveel mogelijk alles in eigen hand houden, dat is natuurlijk ook in het belang van onze klanten.’ 

EINDELOOS  Florus: ‘De mogelijkheden bij Greengiving zijn eindeloos.  Populaire producten zijn bijvoorbeeld Doppers, groeipapier, katoenen tassen, pennen, zaadzakjes, Tony’s Chocolonely. Al deze geschenken zijn perfect voor bedrijven en organisaties die hun medewerkers, klanten of relaties willen verrassen met een origineel (eindejaars)geschenk.’ 

DOPPER EN GROEIPAPIER De Dopper is een zeer populaire waterfles met een uniek design. Dopper inspireert mensen om de plastic afvalberg in onze oceanen te verminderen door herbruikbare waterflessen te gebruiken. Bovendien worden met elke verkochte Dopper drinkwaterprojecten gesteund.

Florus: ‘Ook groeipapier is erg populair. Dit is papier met zaadjes ertussen, die gaan ontkiemen zodra het papier in de grond wordt gestopt. Groeipapier kan worden bedrukt met je eigen ontwerp.’drinkwaterprojecten gesteund. Florus: ‘Ook groeipapier is erg populair. Dit is papier met zaadjes ertussen, die gaan ontkiemen zodra het papier in de grond wordt gestopt. Groeipapier kan worden bedrukt met je eigen ontwerp.’ 

SDG Als onderdeel van het MVO- beleid richt Greengiving zich op de Sustainable Development Goals (SDG’s). Deze 17 ontwikkelingsdoelen vormen een stappenplan voor een duurzame, eerlijke en rechtvaardige wereld in 2030. Greengiving neemt graag de verantwoordelijkheid om hieraan bij te dragen. Daarnaast is er aandacht voor het in kaart brengen en reduceren van de CO2-uitstoot.

Dit artikel verscheen eerder in bvld magazine


Afbeelding
advertentie
advertentie