Afbeelding
Jeroen van der Veer

A30 weer vrijgegeven na kettingbotsing met tien auto´s bij Lunteren (update)

20 december 2018 om 08:07 lokaal

LUNTEREN De snelweg A30 was donderdagmorgen ter hoogte van de afslag Scherpenzeel enige tijd afgesloten na een kettingbotsing ter hoogte van Lunteren, waarbij volgens de ANWB meer dan tien auto's betrokken waren. Het betrof het weggedeelte van Barneveld naar Ede. Ook de andere kant op (van Ede naar Barneveld) liepen automobilisten vertraging op, die opliep tot een uur. De auto's konden echter snel van de weg worden gehaald, zodat de weg rond 8.30 uur weer kon worden vrijgegeven.

De ANWB adviseerde automobilisten om te rijden via Amersfoort, de A28, de A27 en de A12. Over de toedracht van het ongeval is niets bekend, één bestuurder raakte lichtgewond.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie