Brand bij remmen vrachtwagen op A30 bij Barneveld
19 oktober 2011 om 00:00 AchtergrondBARNEVELD - De remmen van een vrachtwagen op de A30 bij Barneveld zijn woensdagavond rond half zeven door onbekende reden vastgelopen, waardoor brand ontstond.
De brandweer schaalde vrij snel op naar 'middelbrand' vanwege de aanwezigheid van een gastank op het voertuig, maar de inzet van meer voertuigen bleek toch niet nodig.
De chauffeur, een 28-jarige inwoner van Tiel, kwam vanaf restaurant Goudreinet en reed de A30 op richting Ede. Bij de verkeerslichten bij de oprit van de A1 richting Apeldoorn merkte hij dat er iets loos was. Hij parkeerde de vrachtauto daarna op de vluchtstrook.













