Drumconcert 'Door Wilskracht Sterk' Achterveld

9 mei 2007 om 00:00 Nieuws
ACHTERVELD - Muziekvereniging Door Wilskracht Sterk in Achterveld houdt zaterdag 12 mei een drumconcert, een samenwerkingsuitvoering van vijf muziekverenigingen. Zowel ritmische als melodische slagwerkers spelen op het grasveld nabij De Moespot in Achterveld. Het concert is de finale van de play-inn van veertig muzikaten van de verenigingen Elkander Getrouw uit Zwartebroek-Terschuur, Drumband Nunspeet, Drumband Excelsior uit Putten, Concordia uit Oldebroek en DWS, die zaterdag wordt gehouden in De Moespot. De play-inn heeft tot doel het samenspel van de muzikanten, van wie velen elkaar die dag voor het eerst ontmoeten, in een nieuwe samenstelling te perfectioneren. Voor het publiek is het finaleconcert aan het einde van de middag bijzonder. Behalve dat de omvang van de groep groot is, wordt in Achterveld maar zelden een concert gegeven door alleen slagwerkers. Het drumorkest staat onder leiding van de gebroeders Does. Beiden hebben meer dan 20 jaar ervaring in het dirigeren van slagwerkgroepen, marching bands en tamboers. DWS biedt het concert gratis aan voor alle belangstellenden. Aanvang: 16.00 uur.
Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie