Afbeelding
Foto: Shutterstock

Internet marketing steeds belangrijker voor bedrijven

27 mei 2022 om 06:42 Partnercontent

Bedrijven alloceren een steeds groter deel van hun budget aan online marketing. Daar waar het percentage van dit budget besteed aan offline marketing afneemt. Opvallend is het gegeven, dat veel grote organisaties nog niet volledig overstappen op internet marketing. De combinatie van online- en offline marketing blijft het populairst. De reden dat men inzet op online marketing is het grote aantal kansen wat het internet deze organisaties biedt. Een marketing bureau helpt bedrijven niet alleen in de eigen regio vindbaar te zijn, maar ook elders in Nederland. Daarbij liggen er in landen als België en Duitsland eveneens grote kansen. Het afhankelijk van de diensten of producten die een organisatie aanbiedt, hoe internet marketing het beste kan worden ingezet.

Zoekmachine optimalisatie begint met een heldere strategie 

Veel organisaties vertrouwen op de kennis en expertise van een externe zoekmachine optimalisatie specialist. Zelf aan de slag gaan met SEO kost veel tijd, die men vaak niet heeft. Daarbij beschikt een extern bureau vaak over een ruim netwerk van specialisten, die ieder een component van SEO op zich nemen. Denk aan het verschil tussen het uitwerken van nieuwe content voor een website en het bouwen aan een waardevol linkprofiel. Het is allebei belangrijk! Aan de basis van een helder uitgewerkte SEO strategie ligt vaak een onderzoek naar zoekwoorden die veel gebruikt worden door gebruikers binnen de doelgroep van de organisatie. Dit kunnen zoekwoorden gericht op de regio zijn, maar ook hele brede zoekwoorden. Het meest interessant zijn zoekwoorden met een hoog zoekvolume en een lage complexiteit. Deze complexiteit zegt iets over de moeite die het kost om hoog te ranken op zoekwoorden.

Verschillende componenten van zoekmachine optimalisatie 

Ten onrechte wordt soms gedacht dat zoekmachine optimalisatie voornamelijk gericht is op het toevoegen van content aan een website. Des te meer content men publiceert, op des te meer zoekwoorden zal men in de zoekmachine verschijnen. Hoewel die gedachte niet onjuist is, helpt het om je op de verschillende componenten van SEO te richten. Naast het toevoegen van content is dat bijvoorbeeld ook een technische optimalisatie; probeer de snelheid waarmee de website geladen wordt te verbeteren. Dit doe je bijvoorbeeld door onnodige plug-ins in een CMS uit te schakelen, door de website op een snellere server te plaatsen en door afbeeldingen automatisch te comprimeren bij publicatie hiervan.

Bouwen aan een linkprofiel met een SEO specialist

De derde component is het linkprofiel van een website. Een SEO specialist heeft vaak een netwerk van externe websitehouders tot zijn beschikking, die een verwijzing naar de website van een klant op kunnen nemen. Belangrijk hierbij is dat de verwijzende website van hoge kwaliteit is. Met professionele tools wordt de waarde van een verwijzing als toevoeging aan het linkprofiel van een website bepaald. Factoren die hierin meespelen zijn de Domain Authority,de Trust Flow en de Citation Flow.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie