Afbeelding
Anja Luitjes, schoolleider

Kunst in de school

1 november 2023 om 12:18 Onderwijs Deel je nieuws

De leerlingen van obs de Regenboog in Voorthuizen zijn deze week (van 30 oktober tot en met 3 november) druk met het maken van een aantal kunstwerken. De leerlingen hebben dit project zelf bedacht. Aan het begin van het schooljaar houden wij altijd een openingsfeest. Het doel is om samen iets gezellig te doen en elkaar beter te leren kennen. De kinderen en ouders verkopen onder andere zelf gemaakt eten en drinken. Daarnaast kunnen kinderen grabbelen, hun nagels laten lakken, blik gooien etc. Dat allemaal tegen een klein geldbedrag. Onze leerlingen hebben vooraf zelf bedacht wat we met de opbrengst van dit feest gaan doen. Ze wilden graag een aantal kunstwerken maken om in de school te hangen. De inspiratie voor de schilderijen zijn de werken van Keith Haring, Mondriaan, Vincent van Gogh en Gustav Klimt geworden. Het is fijn en leerzaam om met leerlingen creatief bezig te zijn. De opbrengst van vierhonderdvijftig euro wordt deze week goed besteed.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie