
De Glind viert Boomfeestdag in gloednieuw voedselbos
20 maart 2025 om 14:53 Natuur en milieuDE GLIND Romy Eijt (inwoner van jeugddorp De Glind) en Henk Jonker (directeur van de Rudolphstichting) hebben woensdag een boom geplant in Het Weelde Bos. Aanleiding was Nationale Bomfeestdag. Het Weelde Bos is gestart in januari van dit jaar.
Het is de bedoeling dat het terrein aan de Boshuisweg zich ontwikkelt tot een volwaardig educatief voedselbos. ,,Dit is een unieke plek waar duurzame voedselproductie, natuurbeleving en educatie samenkomen’’, aldus een woordvoerder. ,,Wij werken aan een bos dat niet alleen voedsel produceert, maar ook een thuis biedt aan inheemse planten, dieren en mensen die willen bijdragen aan een groener, veerkrachtiger ecosysteem.’’
















