Henk Jonker, directeur Rudolphstichting, bijgestaan door Romy Eijt planten eeerste boom in het Wilde Bos
Henk Jonker, directeur Rudolphstichting, bijgestaan door Romy Eijt planten eeerste boom in het Wilde Bos Henk Hutten

De Glind viert Boomfeestdag in gloednieuw voedselbos

20 maart 2025 om 14:53 Natuur en milieu

DE GLIND Romy Eijt (inwoner van jeugddorp De Glind) en Henk Jonker (directeur van de Rudolphstichting) hebben woensdag een boom geplant in Het Weelde Bos. Aanleiding was Nationale Bomfeestdag. Het Weelde Bos is gestart in januari van dit jaar. 

Het is de bedoeling dat het terrein aan de Boshuisweg zich ontwikkelt tot een volwaardig educatief voedselbos. ,,Dit is een unieke plek waar duurzame voedselproductie, natuurbeleving en educatie samenkomen’’, aldus een woordvoerder. ,,Wij werken aan een bos dat niet alleen voedsel produceert, maar ook een thuis biedt aan inheemse planten, dieren en mensen die willen bijdragen aan een groener, veerkrachtiger ecosysteem.’’

Van L>R  Cindy Wijsbeu, Hans Wouter Edewaard, Joep Wijsbeu en Henk Jonker
Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie