Afbeelding
Xander van Maaren

'Succesvolle ondernemers vind ik interessant'

8 december 2019 om 09:02 Mensen

BARNEVELD In de rubriek Trending Topic beantwoorden inwoners van de regio Barneveld vragen over hun online aanwezigheid en gedrag. Vandaag Xander van Maaren (20) uit Barneveld. Hij is gek op auto's en fitnest graag in zijn vrije uurtjes. Dat zie je terug op zijn Instagram, waar hij ruim veertienhonderd volgers heeft.

Beroep Ik studeer Automotive and Business Management aan de Bussiness School IVA in Driebergen. Op dit moment zit ik in het derde jaar, volgend jaar moet ik alleen nog stage lopen en een scriptie maken. Daarnaast ben ik autoverkoper bij PON, waar ik automerken als Audi, Volkswagen, Seat en Skoda verkoop.

Hoeveel uur per dag ben je gemiddeld online? Gemiddeld 5 uur. 

Hoelang ben je al actief op social media? Eigenlijk vanaf groep 6/7. Toen zat iedereen op Twitter.

Facebook of Instagram? Instagram, aangezien daar meer leeftijdsgenoten op zitten.

Wat deel je zelf meestal op social media? Ik vind het leuk om bijvoorbeeld dingen te delen als ik leuke dingen doe of op vakantie ben.

Wat zijn volgens jou de voor- en nadelen van social media? Een voordeel is dat je heel eenvoudig een relatief groot bereik hebt. Dit is voor sommige personen belangrijk, maar ook voor bedrijven. Het nadeel is dat er een verkeerd beeld kan ontstaan van bedrijven of personen, die hierdoor imagoschade op kunnen lopen.

Zou je een paar dagen zonder kunnen? Als je met meerdere mensen bent die ook zonder moeten dan wel. ;) Anders word je te snel getriggerd om ook online te zijn.

Waarvoor gebruik je social media? Met name om dingen naar vrienden te sturen of zelf dingen te bekijken van andere mensen. Bijvoorbeeld op Instagram/Facebook/Snapchat.

Grootste online ergernis? Mensen die bepaalde dingen elke dag doen, delen. Zodat je telkens hetzelfde te zien krijgt. Dag in dag uit. Je weet bijvoorbeeld al bij voorbaat wat diegene weer online heeft gezet.

Wat kijk je het meest op Youtube? Ik zit niet uren op Youtube vlogs te kijken. Maar soms zie ik grappige vlogs voorbij komen van bijvoorbeeld Joel Beukers, die ik dan wel kijk. Met name omdat het gaat over ondernemen en sporten.

Wat doe je graag in je vrije tijd? Sporten en met vrienden leuke dingen doen, zoals bijvoorbeeld uitgaan.

YouTube of Netflix? Netflix, ik kijk liever een goede actie film dan telkens van die vlogs.

Waarvoor gebruik je social media? Met name om dingen naar vrienden te sturen of zelf dingen te bekijken van andere mensen.

Handigste app De handigste WhatsApp, de leukste Instagram.

Wat is je grootste blunder op social media? Ik heb wel eens een dom filmpje van mezelf gemaakt toen ik ging sporten en het per ongeluk in 'mijn verhaal' gezet op Snapchat. Dit had ik helaas pas een uur later door. Toen was het al te laat.. heel veel mensen hadden hem al gezien.

Wat is jouw definitie van geluk Dat je gezond bent, fijne mensen om je heen hebt en dat de dingen waarmee je nu bezig bent goed gaan.  

Wat is je guilty pleasure? In de auto onderweg naar de sportschool een veel te hard 'setje' opzetten. En dan op de parkeerplaats nog een 'scoopie' pre-workout nemen. Kan ik echt van genieten.

Wie is jouw grote voorbeeld? Ik heb niet specifiek een groot voorbeeld. Wel vind ik mensen interessant die zelf een succesvolle onderneming hebben.

Lijfspreuk "Don't stop until you are proud".

Ik zou wel eens een dagje willen ruilen met… Dan toch wel Joel Beukers… lekker scheuren in een Lamborghini of Ferrari en ondertussen lekker sporten. Wie wilt dat nou niet?

Kun je een dag zonder telefoon? 1 dag moet wel lukken. Dan het liefst wel als ik tentamens heb, dan kan ik me tenminste focussen.

Kijk je nog wel eens tv? Ik kijk bijna nooit TV. Als ik TV kijk, is het bijvoorbeeld omdat Ajax een belangrijke wedstrijd speelt of de Formule 1 te zien is.

Ben je zelf vatbaar voor wat mensen vinden van wat je plaatst? Ja ik denk er soms wel over na voordat ik wat plaats. Maar dat doen de meesten denk ik. Toch vind ik wel dat je soms letterlijk 'schijt' moet hebben aan wat anderen van je denken.

Wil je in de toekomst iets veranderen aan je social media gebruik? Nee niet per se. 
 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie