Floralia 2011 in Voorthuizen: Hulp verlenen met bloemen
19 september 2011 om 00:00 AchtergrondVOORTHUIZEN - ‘Hulpverlening’ was dit jaar het thema van Voorthuizens bloemenevenement Floralia. Tijdens de 78e editie van het corso, afgelopen zaterdag, trok weer een keur aan kleurig met dahlia’s versierde wagens voorbij. De brandweer, de reddingsboot, Baywatch: van alles kwam langs. De organisatie schat dat ,,enkele duizenden’’ mensen, verdeeld over de hele dag, op het evenement afkwamen.
De vakjury riep corsowijk Wilbrinkstraat met hun brandweerwagen ‘dat verdient een bloemetje’ uit tot winnaar. Bij de jeugd viel het oog van de vakjury op De Molenkamp, waar men een reddingsboot had gefabriceerd. De publieksprijs ging naar De Ambachtsbuurt met hun reddingshonden. In de categorie ‘best verlicht’ won eveneens de Wilbrinkstraat. Bij de individuele deelnemers viel het duo Justin Dijkhuizen & Wijnand Vermeer in de prijzen met de hoogste score van 266 punten.
Meer uitslagen zijn te vinden op www.floraliavereniging.nl
Alle wagens zijn in de betreffende wijken nog tot en met aanstaande vrijdag te bekijken.














