
Sanering drugsafval Stroe kost tienduizenden euro’s; politie zoekt wit vrachtwagentje
14 februari 2025 om 09:00 MisdaadSTROE Een grote hoeveelheid chemische vloeistof die donderdagmiddag 30 januari werd aangetroffen op een parkeerplaats in het bos bij Stroe is vermoedelijk gebruikt bij de productie van MDMA, de werkzame stof in XTC-pillen. Dat meldt de politie, die op zoek is naar een wit vrachtwagentje.
De dumping werd even voor 14.00 uur ontdekt door boa’s van Staatsbosbeheer, die daar ook videobeelden van hebben gemaakt. ,,Het afval bestond uit een grote plas borrelende vloeistof met een doordringende geur’’, licht de politie toe. ,,De daders lieten de chemische vloeistof wegstromen op een openbare parkeerplaats aan de Wolweg (N800). Deze plek is direct na de vondst afgezet en er is meteen een begin gemaakt met het schoonmaken van de bodem.’’
Volgens Staatsbosbeheer lopen de kosten van het opruimen en saneren in de tienduizenden euro’s.
WIT VRACHTWAGENTJE De politie zegt dat door het drugsafval een zeer gevaarlijke situatie voor mens, dier en milieu ontstond. ,,De zure vloeistof had ernstig letsel kunnen veroorzaken. Een getuige zag eerder die dag, rond 12.00 uur, een ouder wit vrachtwagentje op deze parkeerplaats. Dit vrachtwagentje stond met de laadruimte van de weg af geparkeerd. Mogelijk waren dit de daders.’’
DASHCAM De politie roept iedereen die informatie of tips kan geven op om zich te melden. ,,Ben jij donderdagmiddag 30 januari in de omgeving geweest? Heb je die dag in deze omgeving video’s en/of foto’s gemaakt, bijvoorbeeld met de dashcam? Heb jij informatie over deze drugsafvaldumping of heb je mensen over deze drugsafvaldumping horen praten? Bel de gratis tiplijn op 0800-6070. Blijf je liever anoniem? Bel dan Meld Misdaad Anoniem op 0800-7000 of ga naar meldmisdaadanoniem.nl.’’


















