
Brand in afvalcontainer op bedrijventerrein in Barneveld
27 juni 2026 om 18:50 BrandBARNEVELD Bij een bedrijf aan de Koopmansgoed op industrieterrein Harselaar in Barneveld heeft zaterdagmiddag een grote afvalcontainer in brand gestaan.
De brand werd ontdekt door medewerkers van een ander bedrijf die op het bedrijventerrein aan het werk waren. Ze zagen zwarte rook bij een van hun buren en belden rond half alarmnummer 112.
De brandweer constateerde dat door de hitte het restafval in een container was gaan branden. Bij de brand kwam veel rook vrij. Een risico was dat het vuur zou overslaan naar een grote stapel houten pallets naasst de container .Medewerkers van het berijf wisten die pallets op tijd weg te halen met een hefttruck.
De brandweer had het vuur redelijk snel onder controle.
Vanwege de waterwinning werd ook de waterwagen van de brandweer uit Kootwijkerbroek opgeroepen.





























