Afbeelding
Holland Promotions

BDUmedia start met kaartverkoop voor evenementen

4 oktober 2018 om 19:42 Nieuws

BARNEVELD BDUmedia rolt de rode loper uit voor alle organisatoren van evenementen. Naast een stevige publiciteitscampagne faciliteert het Barneveldse bedrijf voortaan ook de kaartverkoop.

Castle Christmas Fair, de grootste kerstmarkt van Noord-Holland, heeft de primeur. Organisator Holland Promotions verwelkomt jaarlijks zo´n twintigduizend bezoekers in en rond Slot Assumburg in Heemskerk en heeft over belangstelling dan ook niet te klagen. Toch merkte de organisatie dat ´randzaken´ als ticketverkoop en publiciteit steeds meer tijd in beslag namen, terwijl ze zich vooral wil richten op de aankleding en invulling van het evenement. Inmiddels heeft de organisatie de handen weer vrij voor haar kerntaken. Met dank aan BDUmedia.

KAARTVERKOOP AANJAGEN De samensmelting van promotie en ticketverkoop is voor BDUmedia een logische stap, zegt Wilfred van den Brand, coördinator online marketing. ,,Organisaties van evenementen maken al sinds jaar en dag dankbaar gebruik van het grote bereik van onze kranten en nieuwssites. De volgende stap in het proces - de kaartverkoop - namen wij echter nog niet voor onze rekening. Op verzoek van meerdere organisaties hebben wij ons dienstenpakket uitgebreid en promotie en ´ticketing´ aan elkaar gekoppeld. Groot voordeel hiervan is dat we nu voortdurend kunnen meten of de promotie het gewenste effect heeft en de kaartverkoop gericht kunnen aanjagen.´´

EFFICIËNT EN PROFESSIONEEL BDUmedia biedt organisaties de mogelijkheid hun tickets op een professionele, efficiënte en moderne manier te verkopen. Van den Brand: ,,We faciliteren desgewenst het gehele ticketing traject, van ticketuitgifte tot en met de apparatuur om tickets ter plaatse te scannen.´´ Bezoekers kunnen in de aanloop naar het evenement hun kaarten online reserveren en meteen afrekenen. ,,De benodigde software is eenvoudig te integreren in de bestaande website van een evenement, maar het is natuurlijk ook mogelijk om voor de ticketverkoop een nieuwe website te ontwikkelen. Deze landingspagina vormt vervolgens de basis voor de promotionele activiteiten.´´

LAGE KOSTEN De promotionele invulling is afhankelijk van de doelgroep van het evenement en wordt vooraf met de organisatie afgestemd. ,,Het promotiebudget wordt in veel gevallen gedekt door een afdracht per verkocht ticket. Hierdoor blijft het risico voor de organisatie laag en het motiveert ons om tot een succesvolle promotiecampagne te komen.´´

VOORKOM LANGE WACHTRIJEN Volgens Van den Brand hebben al meerdere lokale organisaties interesse getoond in de ticketservice van BDUmedia. ,,Ze willen de kwaliteit van het evenement verbeteren, maar ervaren dat het aan de andere kant steeds moeilijker wordt om vrijwilligers te vinden. Door de ticketing op een nieuwe manier te regelen behoren lange wachtrijen bij de kassa´s tot het verleden en kunnen vrijwilligers elders worden ingezet.´´


Meer informatie over BDU ticketing?

Neem contact op met Wilfred van den Brand.
Bel 0342- 494 843 of mail w.v.d.brand@bdu.nl

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie