
Meer dan 100.000 mensen kochten zomerabonnement trein
19 juni 2026 om 18:14DEN HAAG (ANP) Zo'n 105.000 mensen hebben tot nu toe het goedkopere zomerabonnement voor de trein aangeschaft. Dat meldde staatssecretaris Annet Bertram (CDA) van Infrastructuur en Waterstaat in het programma Dit is de Dag van NPO Radio 1. De NS en andere treinvervoerders lanceerden maandag een abonnement waarmee reizigers in de zomer voor 49 euro per maand onbeperkt in de daluren kunnen reizen. Het ministerie heeft 118 miljoen euro beschikbaar gesteld om de korting te bekostigen. Volgens de NS is dat budget voldoende voor 500.000 abonnementen per maand.