Oranje traint zonder Quinten Timber

19 juni 2026 om 17:36

KANSAS CITY (ANP) Het Nederlands elftal is zonder Quinten Timber aan de laatste training voor de tweede groepswedstrijd op het WK van zaterdag tegen Zweden begonnen. 


De middenvelder heeft een lichte hersenschudding overgehouden aan een botsing met een ploeggenoot op de training van donderdag en is niet inzetbaar tegen Zweden.

Ronald Koeman trainde met 25 spelers op het complex van de voetbalsters van KC Current in Kansas City. Oranje stapte na de training op het vliegtuig naar Houston, waar de bondscoach en Jan Paul van Hecke een persconferentie gaven. De verdediger rondde donderdag zijn transfer naar Tottenham Hotspur af. De club uit Londen betaalt naar verluidt zo'n 60 miljoen euro voor hem.

Oranje verspeelde in de eerste groepswedstrijd van het WK twee keer een voorsprong tegen Japan (2-2). Zweden haalde uit tegen Tunesiƫ (5-1).


De wedstrijd tussen Nederland en Zweden begint vanavond om 19.00 uur Nederlandse tijd.