Afbeelding
Billboard

5 redenen waarom offline marketing nog steeds zo belangrijk is

2 juli 2020 om 15:40 Partnercontent

Hoewel we steeds meer focussen op de online marketing materialen zoals een website en social media, betekent dit niet dat de offline marketing zoals banners, posters, flyers en reclameborden minder belangrijk is geworden. Het is juist de combinatie van deze twee marketing technieken die ervoor zorgt dat potentiële klanten op de juiste manier en met de juiste regelmaat met een onderneming geconfronteerd worden. Offline marketing is dan met de komst van online marketing ook zeker niet minder belangrijk geworden. Waarom, dat vertellen we je graag.

1. Herhaling, herhaling, herhaling

Hoewel een goede en gebruiksvriendelijke website en goed onderhouden social media kanalen erg belangrijk zijn, is dit nog niet voldoende. Om een echte top of mind awareness te creëren bij je doelgroep (en dus je potentiële klanten) moet je er voor zorgen dat je zoveel mogelijk aanwezig bent. Niet alleen online: maar ook offline. Stel, een potentiële klant klikt op een online campagne, eindigt op je website en bezoekt je social media kanalen. Dan heb je hier je eerste paar contactmomenten te pakken. Maar juist door ook de offline marketing te infiltreren met bijvoorbeeld reclameborden maken zorg je ervoor dat jouw potentiële klant meerdere contactmomenten pakt. Wanneer ze de website bezoeken en vervolgens langs jouw reclamebord rijden en ook nog eens een flyer in de supermarkt tegenkomen, begint jouw onderneming (of je boodschap) pas écht onderdeel van de top of mind awareness te worden.

2. Het toenemen van naamsbekendheid

Een dibond bedrukken en plaatsen op locaties waar jouw potentiële klanten regelmatig voorbij rijden is een manier om een groot publiek te bereiken én snel voor naamsbekendheid te zorgen. Ook hier gaat het weer om een stukje herhaling: herhaal je boodschap en merknaam op meerdere online én offline manieren en de naamsbekendheid zal snel stijgen.

3. Neem de moeite

Een online campagne en bijbehorende website is zo in elkaar gezet. Maar een brief op de deurmat met postzegel én de naam van jouw potentiële klant laat past zien dat je écht moeite doet. Het zijn juist dit soort offline uitingen die laten zien dat je echt moeite doet en alles op alles zet op jouw doelgroep te bereiken.

4. Meer persoonlijke benadering

Een persoonlijke benadering en vooral het offline contact geeft jouw doelgroep het gevoel dat ze belangrijk voor je zijn. Het bezoeken van beurzen of evenementen zorgt ervoor dat je een fysiek contactmoment te pakken hebt waarbij je elkaar echt in de ogen kunt kijken. En laten we eerlijk zijn, je vertrouwt liever een mens die je in de ogen kijkt dan een online campagne op Facebook.

5. Makkelijker opvallen

Een facebook advertentie of andere social media campagne valt minder makkelijk op dan een bedrukt reclamebord of een groot billboard naast de weg. Waar veel consumenten door de grote online overprikkeling door de bomen het bos niet meer zien, kun je juist nu met offline marketing extra makkelijk opvallen!

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie