Romeyn en Soeterboek bundelen krachten

11 maart 2014 om 00:00 Ondernemend

BARNEVELD - Romeyn Tailors ondergaat een restyling en opent in samenwerking met Soeterboek Schoenen een grote schoenenafdeling in de bestaande herenmodezaak aan de Langstraat in Barneveld. ,,De winkel voor mannenmode wordt een Gentleman's Store waarbij niet alleen kleding voor mannen wordt verkocht, maar ook andere zaken die de moderne man nodig heeft: mooie schoenen, een leren tas en een lekker geurtje.''

Met de restyling ontstaat volgens Marco Romeyn een duidelijke verdeling in segmenten en voelt de zaak aan als een Engelse Gentleman's Club, een plek waar mannen graag komen en persoonlijk advies krijgen.

De schoenenafdeling wordt een volwaardige afdeling met een groot aantal modellen en kleuren zowel business als casual. Naast de schoenenafdeling komt er ook een gift shop en een modern, jonge denimafdeling. En er komt een barbershop waar mannen zich op traditionele wijze kunnen laten scheren door een echte barbier.

,,Collaborations zijn hot" vertelt Romeyn. ,,Je ziet dat tegenwoordig steed vaker. Het gaat om een hechte samenwerking tussen twee partijen die elk hun expertise inbrengen en profiteren van het vakmanschap en de naamsbekendheid die zij beiden hebben opgebouwd. Ze worden ook wel 'collabs' genoemd of worden aangeduidt met de letter 'x'. Zij ontstaan omdat je beter gebruik kunt maken van elkaars kennis dan zelf het wiel opnieuw uitvinden. Wij wilden graag schoenen verkopen die passen bij onze kleding. Zo kunnen we het plaatje compleet maken. Wij kunnen goed stijladvies geven en adviseren wat bij 29elkaar past. De juiste schoen onder het pak en net die leuke sneaker onder een mooie jeans. Wij kregen uit de schoenenbranche diverse concepten aangeboden, maar wij wilden dat liever aangaan met een lokale schoenenzaak. Soeterboek kennen we goed en we kunnen op deze mannier gebruik maken van een snelle logisitiek. Soeterboek verzorgt de inkoop en wij doen de verkoop.''

Hans Soeterboek: ,,Wij denken op deze wijze meer schoenen te kunnen verkopen. Onze klantenkring heeft nu al een vrij grote overlap, maar dat kan op deze mannier verder worden uitgebouwd. Bovendien kunnen we ook meer modische schoenen verkopen die passen bij een bepaalde kledingstijl. Zo ontstaat een mooie samenwerking waarbij we beiden klanten nog beter van dienst kunnen zijn. We hebben allebei goed nagedacht over de vorm en presentatie en zijn tot een goede invulling gekomen. We passen goed bij elkaar en hebben dezelfde klantbenadering, streven naar de beste kwaliteit en hebben met een hoog serviceniveau."

Marco Romeyn: ,,Technisch verstand van schoenen hebben wij natuurlijk minder, daarom laten wij de inkoop en het contact met schoenenleveranciers aan Hans over. Wij weten wel goed wat in de mode is en wat bij elkaar past en welke kleur onder welke outfit staat."

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie