
Barneveldse ochtendstond heeft goud in de mond
29 april 2019 om 14:59 lokaalBARNEVELD Peter van Harten, Edgar Vermeulen en Gerrit van Horssen kozen maandagmorgen voor een vroege vaart. Ze stegen met hun cloudhoppers (ballonnen voor één of twee personen) op vanaf een braakliggend terrein op bedrijventerrein Harselaar en voeren vervolgens over Kasteel De Schaffelaar richting de A30, waar in de buurt van benzinestation Argos een landingsplekje werd gevonden. Onderweg werd het prachtige uitzicht vastgelegd. ,,We zijn om half zeven opgestegen´´, vertelt Peter van Harten. ,,Lekker vroeg, want dan is het licht op z´n mooist. Het was nog een beetje nevelig vanmorgen, maar toch was het uitzicht geweldig. Je kunt wel spreken van een gouden zonsopkomst.´´
Na de landing genoten de drie mannen nog even na onder het genot van een goed ontbijt. ,,De dag had wat mij betreft niet mooier kunnen beginnen. We moesten vroeg opstaan, maar als je zo´n uitzicht ervoor terugkrijgt, dan hoor je echt niemand meer klagen.´´















