Ruim tweeduizend deelnemers spot & shop

16 april 2014 om 00:00 Lokaal nieuws

Volop blije gezichten afgelopen zaterdag tijdens het Shopping Festival Veenendaal. Elk half uur stonden er grote drommen mensen bij één van de winkels die meededen met Spot & Shop.

Wie kans wilde maken om een stuntaanbieding te mogen kopen, kreeg een gratis lootje. De acties waren zeer divers en varieerden van merkschoenen, herenkleding, keukenmachines, kookworkshops en telefoons voor 1 euro tot megakortingen op gebak, waterpijpen, tv’s, sieraden en tassen. Eén gelukkige mocht zelfs een leren jas uitzoeken bij aanschaf van een potje schoencrème en vijf mensen kunnen de rest van het jaar gratis parkeren in de Scheepjeshof. Binnenstadsmanager Peter Baten: ‘Er werden ook nog bossen bloemen, rookworsten en parkeerkaarten uitgedeeld en gratis lunches en High Tea-bonnen verloot. Spot & Shop was één groot feest met alleen maar winnaars.’

Nieuwe publiekstrekker

Mensen konden zich vooraf inschrijven op de website en ontvingen steeds 10 minuten van tevoren een sms-bericht waar de volgende stuntaanbieding verloot werd. Daar werden gratis lootjes uitgedeeld en direct de winnaars getrokken. Wie niet had gewonnen kreeg vrijwel overal nog extra korting of een waardebon op vertoon van het lootje. De acties werden ook omgeroepen, waardoor het iedereen duidelijk werd dat er geweldige aanbiedingen te scoren waren, zoals een iPhone voor € 1 of een LED tv voor € 99,95. Baten: ‘Op de ene aanbieding kwamen uiteraard meer mensen af dan op de andere. Maar ook voor het satelliethorloge moest geloot worden wie dit met duizend euro korting mocht kopen voor € 995.’

Sfeer en dynamiek

Diverse winkeliers lieten zaterdag al weten Spot & Shop een groot succes te vinden - en voor herhaling vatbaar. Baten: ‘Het was de eerste keer dat we Spot & Shop organiseerden en dan is circa 2.300 deelnemers een prachtige score. Winkeliers dachten geweldig mee om een echte stuntaanbieding te verzinnen en ze waren blij met de drukte die volgde. Je vestigt natuurlijk enorm de aandacht op je met zo’n actie en je krijgt weer nieuw publiek binnen. Los daarvan was er weer een geweldige dynamiek en positieve sfeer in de binnenstad. Zoals een mevrouw zei die niet gewonnen had, maar wel een mooie korting kreeg: ‘Daarom kom ik nou naar Veenendaal: winkelen is hier altijd leuk!’ Foto’s op www.Jan-Fotografie.nl en Bekijken code Spot&Shop

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie