Stagiair Alyshia Verkuijl kwam via Barneveld Tomorrow in contact met Wilfred van den Brand van BDUmedia.
Stagiair Alyshia Verkuijl kwam via Barneveld Tomorrow in contact met Wilfred van den Brand van BDUmedia. Anne Wilmink

BDUmedia rolt rode loper uit voor jong talent

10 september 2021 om 12:24 Zakelijk

BARNEVELD BDUmedia heeft zich aangesloten bij Barneveld Tomorrow en plukt daar al meteen de vruchten van. Na een speeddate strikte het Barneveldse mediabedrijf Alysha Verkuijl (20), student Commerciële Economie, voor een stage.

,,Ik ben natuurlijk pas net begonnen, maar mijn eerste indruk is zeker positief’’, vertelt Alysha op de marketingafdeling van BDUmedia. ,,De sfeer is goed, ik krijg veel eigen verantwoordelijkheid en als er wat is staat er altijd een collega voor me klaar’’, reageert de derdejaars student aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen enthousiast. Tijdens haar stage doet ze allerlei onderzoeken. 

De Edese kwam via een online speeddate in contact met Wilfred van den Brand, marketingmanager bij BDUmedia, die op zijn beurt weer door Barneveld Tomorrow op het spoor van het online evenement voor studenten en bedrijven was gezet. 

BARNEVELD TOMORROW Barneveld Tomorrow is een Barneveldse organisatie die een brug slaat tussen studenten, starters, startups en bedrijven. Dit gebeurt onder meer door hulp te bieden bij het vinden van bijbanen, stages, afstudeeropdrachten of startersfuncties bij bedrijven in Barneveld. Het bovenliggende doel is om hoogopgeleid Barnevelds talent aan de regio te binden. ,,Het is een gemiste kans als jongeren naar de grote steden vertrekken, want Barneveldse organisaties staan te springen om talent. En wat is er nu fijner dan in je vertrouwde omgeving bij een mooi bedrijf aan de slag te gaan?’’, zegt projectmanager Heleen Kleijer van Barneveld Tomorrow. Het arbeidspotentieel in de ondernemende gemeente Barneveld is volgens haar erg groot. ,,Zesduizend bedrijven zijn samen goed voor zo’n 35.000 banen en in totaal zijn er tienduizend functies voor hbo’ers en jongeren met een universitaire opleiding.’’

TALENT GEZOCHT BDUmedia, dat dit jaar honderdvijftig jaar bestaat, behoort tot de Barneveldse bedrijven waar de rode loper is uitgerold voor jong talent. De onderneming is de grootste Nederlandse speler op het gebied van lokaal nieuws met tientallen nieuwssites en kranten, waaronder de Barneveldse Krant. Wilfred van den Brand: ,,De ontwikkelingen in de mediabranche gaan razendsnel. De lokale kranten blijven, maar vooral online is er volop beweging. Denk aan gepersonaliseerd nieuws, nieuwe abonnementsmodellen, apps, video en ga zo maar door. Juist in deze boeiende tijd van grote veranderingen hebben we behoefte aan de kennis en verfrissende inbreng van hoogopgeleide jongeren. We zijn ervan overtuigd dat Barneveld Tomorrow ons op dit vlak verder gaat helpen.’’ 

Andersom is Barneveld Tomorrow blij dat het BDUmedia heeft gestrikt als partner. Heleen: ,,Voor ons is dit een geweldige kans. Het bereik van de Barneveldse Krant is enorm, zowel via de krant als online. Dankzij deze samenwerking vinden studenten het bedrijfsleven via Barneveld Tomorrow ongetwijfeld nóg sneller.’’

WERK IN DE REGIO Stagiair Alysha had tot voor kort nog nooit van Barneveld Tomorrow gehoord, maar vindt het een goed initiatief. ,,Zonder deze organisatie had ik nu niet bij de BDU gezeten en ook ik merk in mijn omgeving dat sommige studiegenoten denken dat er buiten de grote stad geen uitdagende banen te vinden zijn.’’ 

Zelf hoopt ze na haar opleiding aan de slag te gaan in de regio Foodvalley, waar zowel Barneveld als haar woonplaats Ede onder vallen. ,,Een leuke sales- of marketingfunctie lijkt me wel wat, maar ook de  journalistiek heeft m’n interesse. Tijdens mijn stage mag ik ook op andere afdelingen van de BDU meekijken, dus een bezoek aan de redactie staat zeker op de planning. Er is hier echt van alles mogelijk en juist dat maakt deze stage zo leuk. Ik stap iedere dag met plezier op de fiets naar Barneveld.’’

Aangeboden door BDUmedia

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie