Afbeelding
Shutterstock

Bedrukte relatiegeschenken winnen aan populariteit

26 juli 2021 om 10:51 Partnercontent

Steeds meer bedrijven laten hun relatiegeschenken bedrukken. Verschillende redenen maken dit een interessant alternatief voor de klassieke, onbedrukte relatiegeschenken. Niet alleen worden de relatiegeschenken vaker van een opdruk voorzien. Ook worden deze geschenken steeds vaker uitgedeeld. Onder meer in de afgelopen maand lag het aantal verkochte relatiegeschenken bij aanbieders hiervan hoog. Veel organisaties sloegen de fysieke zomerborrel over om zich aan de regels rond het coronavirus te kunnen houden. In plaats van een fysieke zomerborrel koos men voor een digitale borrel in combinatie met een leuk pakket aan relatiegeschenken.

Voordelen van bedrukte relatiegeschenken

Zoals reeds werd aangehaald kunnen er verschillende redenen voor bedrijven zijn, om voor bedrukte relatiegeschenken te kiezen. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om de omzet te verhogen door bedrukte cadeaus weg te geven aan zakenrelaties. Wanneer zij een bedrukte mok in de keuken hebben staan, is de kans groot dat andere bezoekers of bijvoorbeeld medewerkers de bedrijfsnaam op de mok eens op zullen zoeken. Ze willen immers wel weten, met welke partners zaken gedaan wordt. Het kan ook voor hen een interessante partner zijn. Tegelijkertijd vinden veel medewerkers het leuker om een persoonlijk, bedrukt geschenk te krijgen van hun werkgever. Je kunt het relatiegeschenk van een wens voorzien, een korte persoonlijke boodschap of een bedankje voor de bewezen diensten in de afgelopen periode.

Zeker tijdens de pandemie is de roep om een compliment groot

Nu we in de afgelopen periode voornamelijk vanuit huis gewerkt hebben, zijn veel mensen toe aan een klein complimentje van hun werkgever. Waar je elkaar normaal bij de koffiemachine zag, is de afstand tussen leidinggevende en werknemer nu veel groter geworden. Er is nauwelijks nog informeel contact, zonder hier eerst een afspraak voor in te schieten. Daarbij gaat het bij deze afspraken al snel om een half uur, daar waar een momentje bij de koffiemachine niet meer dan tien tot vijftien minuten in beslag nam. Door een relatiegeschenk aan medewerkers te sturen, maak je kenbaar dat je hun inzet ziet en waardeert. Het verkleint de afstand tot de werkvloer.

Relatiegeschenken uitdelen op beurzen

Niet alleen worden relatiegeschenken naar medewerkers en partners gestuurd. Je kunt ze ook goed gebruiken op een beurs. Waar deze beurzen momenteel nauwelijks nog georganiseerd kunnen worden in fysieke vorm, is de kans groot dat dit de komende tijd verandert. De fysieke beurs zal weer terugkeren, wat organisaties de mogelijkheid biedt hun klantenkring verder uit te breiden. Door op beurzen bedrukte relatiegeschenken uit te delen aan potentieel geïnteresseerde bezoekers val je op. Een geïnteresseerde zal sneller nog eens naar een bedrukte pen of jojo kijken, dan naar een losse flyer. Je wilt bij een beurs zorgen, dat een bezoeker thuis nog eens naar de naam van je bedrijf zoekt.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie