Afbeelding
Foto door form PxHere

Waarom kiezen zo veel mensen nog steeds voor Schiphol parkeren?

14 december 2020 om 09:39 Partnercontent

We weten vrijwel allemaal dat parkeren op luchthaven Schiphol niet goedkoop is. Zelfs P3 lang parkeren kost behoorlijk wat geld. Toch zijn er een hoop reizigers die er automatisch voor kiezen om de auto op de luchthaven zelf te parkeren. Langdurig parkeren tijdens een vakantie leidt vaak bijna standaard tot een reservering voor Schiphol parkeren, terwijl er vaak een hoop andere mogelijkheden zijn.

Waarom is het dan zo dat mensen dan toch kiezen voor Schiphol parkeren, terwijl er prijstechnisch een hoop andere opties zijn die eigenlijk aantrekkelijker zijn?

 Waarom kiezen veel mensen voor Schiphol parkeren?

Er is een eenvoudige verklaring te geven voor het feit dat mensen liever Schiphol parkeren dan dat zij de auto toevertrouwen aan een ander bedrijf. Schiphol parkeren is namelijk altijd betrouwbaar, er zijn een hoop malafide bedrijven actief op Schiphol en daarnaast is Schiphol ook vrijwel de enige langdurig bekende aanbieder van parkeerplaatsen. In de omgeving van de luchthaven zijn er echter wel een hoop andere parkeeraanbieders te vinden, zij zijn dus de goedkopere alternatieven, maar de keuze valt dus toch in de meeste gevallen in het voordeel van Schiphol.

 Malafide bedrijven rondom Schiphol

Er zijn een hoop bedrijven die het de afgelopen jaren behoorlijk hebben verpest voor de rest van de kleine parkeerbedrijfjes. Het gebeurt anno 2020 regelmatig dat een hoop malafide bedrijven op een onbetrouwbare manier omgaan met de auto, soms worden er zelfs auto’s gestolen, afspraken worden niet nagekomen qua prijs en het vaakst nog worden afspraken qua tijden en zelfs dagen niet nageleefd. Kortom, de kleinere parkeerbedrijven in omgeving Schiphol hebben automatisch al een onbetrouwbare naam bij veel mensen die op vakantie gaan via Schiphol. Schiphol parkeren is daarentegen altijd betrouwbaar.

Daarnaast is Schiphol met P3 Lang Parkeren al een aantal jaren lang de enige echte onder veel mensen bekende parkeeraanbieder op Schiphol.

Welke mogelijkheden zijn er eigenlijk allemaal voor het parkeren op Schiphol?        

  •  Wanneer je kiest voor Smart Parking op Schiphol, dan kun je kiezen uit een P3 garage op de luchthaven zelf. Er is iedere 10 minuten een bus die binnen 5 minuten naar de vertrekhal kan rijden. Je bent dus niet veel langer dan een kwartier kwijt aan je reis richting de luchthaven.       
  • Wanneer je kiest voor Holliday Valet parking geef je op een P6 parkeerplaats de autosleutels aan een van de medewerkers. Je auto wordt dan vervolgens geparkeerd op een beveiligde parkeerplaats. Er wordt gegarandeerd door Schiphol dat er nooit meer dan 10 kilometer extra op de teller bij zal komen. Vanaf een P6 parkeerplaats is het nooit meer dan een 2 minuten looptijd naar de luchthaven.        
  • Terminal parking is voor wanneer je dicht bij vertrek- en aankomsthallen wilt parkeren. De auto wordt geparkeerd in de parkeergarage bij een P1 of P2 parkeergarage. Je bent binnen een aantal minuten bij de juiste vertrekhal via een overdekt pad.        
  • Schiphol Valet parking is een luxe optie. Je parkeert de auto tussen vertrekhal 2 en 3, de sleutels worden afgegeven aan een medewerker en de auto wordt geparkeerd in een overdekte en beveiligde garage. Er kan zelfs de keuze worden gemaakt voor het wassen van de auto, zodat je weer direct in een schone auto stapt wanneer je na een lange vlucht terugkomt op de luchthaven, zodat je met een goed en comfortabel gevoel weer terug naar huis kunt.        
  • Tot slot is er nog excellence parking. Dit is de meest luxe vorm van parkeren. Je kunt de auto parkeren dicht bij vertrekhal 3, je kunt de vertrekhal vervolgens direct inlopen. Er zijn ook extra brede vakken aanwezig en de auto staat altijd veilig geparkeerd. Op deze manier kies je echt voor maximum comfort, gemak en veiligheid met Schiphol parkeren. Echter, er hangt ook een prijskaartje aan. Dit is vaak de reden dat deze toch de minst gekozen variant is.
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie