Ilse Ladestein en Albert Fieret van JonkerFieret.
Ilse Ladestein en Albert Fieret van JonkerFieret. Pauw Media
Ondernemer in Beeld

JonkerFieret neemt HR en salarisvragen uit handen

3 december 2020 om 09:30 Zakelijk

BARNEVELD Als ondernemer wil je altijd vooruit. Doen waar je goed in bent, ondernemen, een product in de markt zetten. Samen met je team. Tegelijk zit daar ook een ‘personele’ kant aan vast, de HR- en salarisadministratie. Dit vergt veel tijd en expertise. Geen punt voor JonkerFieret. Zij hebben hiervoor de juiste professionals in huis die u het werk graag uit handen nemen.

JonkerFieret is al jaren het betrouwbare adres voor (bedrijfs)advisering, efficiënte accountancy en administratie. Dat is de kern, maar wist je dat het kantoor ook al jaren beschikt over een vakkundige salarisadministratie, die diensten verricht voor uiteenlopende ondernemers? Denk daarbij onder andere aan bedrijven in de bouw of metaal.

KENNIS ,,Het verwerken van de salarisadministratie gaat bij ons veel verder dan het produceren van de maandelijkse salarisstrook. Natuurlijk is dat de basis, maar het betekent meer”, legt HR-consultant Ilse Ladestein uit. ,,Naast onze moderne digitale salaris en HR-systemen hebben wij alle kennis in huis op het gebied van fiscale en arbeidsrechtelijke wet- en regelgeving, HR, arbo en verzuim én arbeidsvoorwaarden”. Ze haalt een praktisch herkenbaar voorbeeld aan.

PREVENTIEF ,,Ondernemers herkennen dit vast wel. Stel je hebt een grote klus waar veel handen voor nodig zijn. Dan kun je iemand snel aannemen, maar als je dat bij de start niet goed organiseert kun je achteraf in de problemen komen. Dat kan leiden tot hoge kosten of onnodige juridische rompslomp. Ons advies is om meer preventief te werk te gaan. Waar moet je aan denken voordat je iemand aanneemt? Beschik je over een juridisch dichtgetimmerd arbeidscontract, val je wel onder een of juiste cao en zijn alle werknemers wel op het juiste functie/salaris niveau ingeschaald? Als wij hierover met werkgevers in gesprek gaan, worden zij zich meer bewust van de do’s en don’ts op het gebied van HR en salaris. Wij merken dat dat meer rust geeft.”

Belastingaccountant/adviseur Albert Fieret: ,,Dit vakgebied kan lastig zijn voor ondernemers. Veel zekerheden in het economisch verkeer, die vroeger heel gewoon waren, zijn er niet meer. Kijk bijvoorbeeld naar het fenomeen flex-/oproepcontracten. Realiseren werkgevers zich wel wat de WAB (Wet Arbeidsmarkt in Balans) voor consequenties kan hebben?”

TIP Het HR en salaristeam van JonkerFieret heeft nog een (eindejaars)tip. Ilse: ,,De overheid geeft ondernemers dit jaar wegens corona extra vrije ruimte binnen de WKR (werkkostenregeling) om hun personeel fiscaalvriendelijk bijvoorbeeld een mooi nettobedrag, kerstcadeau of sportabonnement te geven. Een mooie opsteker in deze bijzondere tijd. Op onze website is daar meer informatie over te vinden.”

JonkerFieret is gevestigd aan Albert Plesmanstraat in Barneveld en Arnhemseweg 31 in Ede. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie