Afbeelding
Online opslag

Nederland gebruikt de cloud als back-up

2 juli 2020 om 15:34 Partnercontent

Volgens het populaire gezegde zegt een foto meer dan een duizend woorden. Tegenwoordig maken we ook nog eens heel veel foto’s. Die moeten ergens worden opgeslagen. Het kan op een harde schijf of op een USB-stick, maar deze kunnen kapotgaan. Dan zijn je foto’s voorgoed verloren. Daarom kiezen steeds meer Nederlanders ervoor om de afbeeldingen op te slaan op een online opslag, dit blijk uit een onderzoek van Strato in samenwerking met forsa en Norsat.
 

Voornaamste redenen voor het gebruik van cloud
Nederlanders zijn bang om hun data te verliezen, wat de populairste reden is voor het nemen van een online opslag onder de 59 procent van de ondervraagden die aangaven dat ze de cloud gebruiken. 85 procent van deze groep geeft aan dat ze de cloud storage gebruiken als bescherming tegen het verliezen van gegevens. Bovendien hoeven ze hiervoor geen fysieke opslagmedia aan te schaffen en mee te nemen, wat voor 75 procent van de cloudgebruikers een reden is. Daarnaast gebruikt 71 procent van deze mensen de cloud, zodat ze vanaf elke locatie en met elk apparaat toegang hebben tot hun bestanden. Een andere reden voor het gebruik van online opslag is het kunnen delen van data met familie, vrienden en anderen. Dit geldt voor 54 procent van de gebruikers.
 

De criteria waar de gebruikers hun cloud-aanbieder mee kiezen
Voor 57 procent van de groep die een opslag in de cloud gebruikt, is het belangrijk dat ze met meerdere apparaten toegang hebben tot de storage. 47 procent van de gebruikers vindt het van belang dat ze bestanden kunnen versleutelen, terwijl 45 procent voornamelijk naar de prijs kijkt. Verder kijken de cloud-users naar de serverlocatie. Bijna de helft van de gebruikers is bereid om geld te betalen als de server in Europa staat. Een kleine meerderheid vindt het onbelangrijk waar de locatie van de server van de provider is. Daarnaast snapt 49 procent, bijna de helft van de gebruikers, niet wat de voor- en nadelen zijn van individuele diensten die een opslag in de cloud bieden. Er is ook gekeken naar de klantenservice. 26 procent van de ondervraagden vindt het namelijk van belang dat ze de klantenservice telefonisch of via de mail kunnen bereiken. Dit argument is met name populair onder de leeftijdsgroep van 60 tot 75 jaar oud. 38 procent van deze groep geeft dit aan als reden in de enquête.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie