Het SIMBA-team met links Marc van Maanen.
Het SIMBA-team met links Marc van Maanen. info@studiosilverlinings.com

SIMBA advertising: samen aan de slag

22 oktober 2019 om 13:43 Advertorial_2

BARNEVELD Als je begint met een bedrijf, ontdek je na enige tijd waar je kracht zit. Dan breekt het moment aan waarop je de koers moet verleggen. Dat heeft Marc van Maanen ervaren toen hij in 2016 begon met zijn onderneming die zich richtte op online marketing en advertising. „Afgelopen jaren veranderden onze diensten en bewoog ik mij steeds meer in de richting die mij het meeste aanspreekt", licht hij toe.

„Met hulp van een merkstrateeg maakten we keuzes, formuleerden we hoe we ons wilden profileren en waar we als merk naartoe wilden", vervolgt hij. Bij een nieuwe start hoorde ook een nieuwe naam. Dat werd SIMBA advertising, gebaseerd op de hoofdrolspeler uit The Lion King, de bekende film en musical. „Die naam past bij ons, de leeuw is immers de koning van het dierenrijk, sterk en verstandig. Bovendien kun je met het logo, waarin de afbeelding van een leeuw is verwerkt, veel doen."

ONLINE MARKETING STRATEGIE Door het ontwikkelproces van zijn bedrijf is Marc nu nog beter in staat anderen te helpen bij het bedenken en uitvoeren van een online marketing strategie. „Dat spreekt mij aan, bijdragen aan de groei van een bedrijf of organisatie en samen dromen najagen."

Gevonden worden door mensen die niet specifiek naar je op zoek zijn en je doelgroep activeren vormen volgens Marc de grootste uitdagingen waar ondernemers op dit moment voor staan. „Geschikte medewerkers vinden in deze krappe arbeidsmarkt is een flinke opgave. Hoe presenteer je je als een aantrekkelijke werkgever? En hoe zorg je dat mensen geïnteresseerd raken in jouw bedrijf. Daar draait het om."

Naast activiteiten op het gebied van personeelswerving richt SIMBA advertising zich op ticketverkoop voor theaters en evenementen en de promotie van webshops, al of niet in combinatie met een fysieke winkel. „Onze kerndoelgroep varieert van kleine mkb-bedrijven tot ondernemingen met meer dan driehonderd personeelsleden."

Werken vanuit een strategie met duidelijke doelstellingen is essentieel als het gaat om online marketing, vindt Marc. „Een website is meer dan een digitale folder, sociale media vormen essentiële onderdelen van de hedendaagse communicatie, resultaten zijn meetbaar en zichtbaar. Met een doordachte campagne kun je tienduizenden mensen attent maken op je merk. Ondernemers daarover adviseren en samen aan de slag gaan, dat is de kracht van SIMBA advertising."

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie