
Nieuwe subsidie voor verminderen grondstoffengebruik
22 februari 2026 om 17:22 MaatschappelijkBARNEVELD Inwoners die een goed idee hebben om minder grondstoffen te gebruiken of om spullen te hergebruiken, kunnen gebruik maken van een tijdelijke, nieuwe subsidie. Die is vanaf nu tot en met december 2028 aan te vragen.
Per initiatief, bijvoorbeeld op gebied van repareren, delen, lenen of bewustwording, is er een maximum subsidiebedrag beschikbaar van 1.000 euro. Per jaar heeft de gemeente 5.000 euro aan subsidie beschikbaar voor deze regeling.
De activiteit moet plaatsvinden in de gemeente Barneveld. Ook moet die binnen zes maanden na de toekenning van de subsidie plaatsvinden. Meer informatie: Barneveld.nl/grondstoffen.
















